Darbo tikslas: išryškinti medicinos paslaugų pirkėjų vaidmenį sveikatos priežiūros sektoriuje. Įvadas. Konceptualios problemos. Konkurencinių stimulų sukūrimas mokėtojų tarpe. Vartotojų pasirinkimas. Premijų arba papildomų lengvatų nustatymas. Sutarčių sudarymas su paslaugų tiekėjais. Padidinta rizika. Mokėtojai nekonkurencinėje rinkoje. Galimos politinės dilemos. Reguliavimo ir priežiūros institucinė struktūra. Reguliavimas, tam kad užtikrinti teisingumą. Kontraktų sudarymo reguliavimas. Reguliavimas, tam kad užtikrinti tikrąją konkurenciją. Naujų agentų (tarpininkų) pasirodymo rinkoje reguliavimas. Santykių (interesų) tarp įvairių sveikatos draudimo įstaigų reguliavimas. Paslaugos pirkėjo pasirinkimo palengvinimas. Fondų paskirstymo reguliavimas tarp paslaugų pirkėjų. Reguliavimas tam, kad pagerinti informacijos (duomenų) surinkimą. Išvados.